Start marketing
Miért égetően nehéz egy klímamárkának a sikerstratégiáját megalapozni? Mert a vevők alapvetően nem ismerik a berendezéseket, a köztük lévő különbségeket, sokszor csak márka alapján döntenek. Ezért szükség volt egy egészen újszerű megközelítésre mind a kommunikációban, mind a fogyasztók edukációjában.
A stratégiaalkotás mindig túlmutat egy-egy kampányon: hosszú távon, akár 5-10 éves távlatban meghatározza a főbb irányvonalakat és azokat a kulcspontokat, amely a hatékony marketingkommunikációhoz szükséges. A Fisher klíma esetében ráadásul teljesen a 0-ról kellett építkeznünk. Egy olyan piacon, ahol a „szellő se jár” elsőre könnyűnek tűnik kitűnni a tömegből, azonban ügyeltünk arra, hogy egy versenytárs esetleges támadása ellen is bombabiztos védelmet adjon a stratégia. Lefektettük közösen a célokat, és egyetlen célrendszerré gyúrtuk. Ezt követően már biztos alapokra építhettük fel a kampányt.
microsite Nyerőklíma.hu
Hiába írsz tökéletes szövegeket, állítod be jól a kampányaidat és válogatod össze a legjobb eszközöket, ha a felhasználók ugyan már égnek a vágytól, hogy vásároljanak tőled, de egy számukra korábban nem ismert márka beszél hozzájuk. Akár egy jeges koktél a tikkasztó forróságban, úgy fagyasztottuk le ezt a problémát egy könnyen megjegyezhető és beszédes microsite létrehozásával, amely minden szükséges információt tartalmazott, amelyre a fogyasztóinknak szüksége volt: lelőhelyek, regisztrációs űrlap és tippek ahhoz, hogyan válasszanak klímaberendezést. A teljes kampány során ezt az oldalt kommunikáltuk.
Adatbázis építés
Melyek a klímavásárlás legfőbb buktatói? A stratégia fontos részét képezte a fogyasztók edukációja, hiszen ez tipikusan egy olyan piac, ahol a potenciális vásárlóknak alig, vagy egyáltalán nincs információjuk a termékekről, így sokkal nehezebben is tudnak döntést hozni.
A fenti kérdésre is hűsítő választ kaphatott az, aki feliratkozott az oldalon egy levélsorozatra. Ők valóban tudni akarták a választ: a levelek megnyitási aránya 80% volt. A kánikula elmúltával azonban nem maradt abba a kommunikáció: heti szinten folyt a kommunikáció a feliratkozókkal annak érdekében, hogy a márka folyamatosan ott lebegjen a szemük előtt. A nyári push stílust egy szolidabb, érdekesebb pull marketing követte.
PPC hirdetések
Rengeteg felhasználó otthonának árnyékában, vagy vízközelben próbálta átvészelni a tikkasztó forróságot. Tudtuk azonban, hogy mind a közösségi médiafelületeken, mind pedig a Google keresőjén keresztül el lehet érni őket, így útnak indítottuk a kattintás alapú hirdetéseket.
A kampány teljes ideje alatt folyamatosan ellenőriztük, hogy nem hevültek-e túl a költségmutatók és releváns látogatók érkeznek-e. Szükség szerint finomítottunk a beállításokon annak érdekében, hogy enyhítsünk az átkattintási költségeken, és még pontosabban tudjuk megcélozni a célcsoportunkat.
Rádió
Mitől lesz egy rádióreklám égetően ütős? Kellően figyelemfelkeltőnek, érdekesnek és egyszerűnek kell lennie ahhoz, hogy a célcsoport felkapja a fejét és égjen a vágytól, hogy enyhítse a problémáját. Médiavásárlóink lehűtött árakat biztosítottak az egyetlen országos kereskedelmi rádióban, ahol két hétig futott kampányunk, összhangban a többi kommunikációs elemmel.
Hogyan végződött mindez? A tervezett 19,5%-os növekedéshez képest 25,51%-al nagyobb forgalmat bonyolítottak le a viszonteladók a kampány időszakában. A siker nem maradt el, amelynek Te is részese lehetsz, még akkor is, ha minden körülmény ellened játszik. Tarts velünk a fejlődés útján és lépj a még sikeresebb vállalkozók táborába!