Patroncsere játék
A fogyasztók imádják a jutalmakat, az új élményeket és kalandokat, ezért a marketingkommunikációs tervünk fő célja, egy ajándékoktól hemzsegő érdekes nyereményjáték megalkotása volt. Az első promóció olyannyira jól sikerült, hogy hazánkban 5. alkalommal fut, sőt azóta már külföldi piacokon is honosították a koncepciót.
A játék célja, hogy a fogyasztók megismerjék a SodaStream márkanevet és fokozzuk a szódagépek eladását, amellyel a kiegészítő termékek forgalmát is hosszú távon növelni tudjuk. Egy országos kampány keretében összekötöttük az online és offline marketing eszközöket, amelyek meg is hozták a várt sikert...
A friss, élettel teli játékkal két konverziós célt is felállítottunk, amely a vásárláshoz kötött regisztráció és az ajánlás. A játék számára egyedi microsite oldalt terveztünk, amelyhez pár hónap alatt közel 90.000-es oldalmegtekintés társult. A játékban heti rendszerességgel értékes nyereményeket sorsoltunk ki a résztvevők között, ezzel tartottuk fenn a folyamatos figyelmet. A lehetőséget banner és videó kampányok által tovább népszerűsítettük, így a buborékos eredmények sem maradtak el…több ezren vettek részt a promócióban minden évben.
eladáshelyi reklám
A Patroncsere kampányban új szintre emeltük az online és offline eszközök összehangolását és a fogyasztókat a vásárlás helyszínén is kereszttűzbe vettük. Az értékesítési pontokon polcmatricákat és szórólapokat helyeztünk el, amelyek azonnal megkülönböztették a terméket a konkurensektől. A szódagépek dobozán a játékra felhívó matricát, a patronokra pedig nyakba akasztó fület helyeztünk el, hogy a vásárló a kicsomagolás alkalmával se felejtkezzen meg arról, hogy a SodaStream az egész család számára új élményeket nyújt.
A legnagyobb durranást pedig a Facebook hozta meg...
facebook menedzsment
Pezsgő közösségi élet kimagasló eredményekkel…A Facebook oldal karbantartása nem nagy kihívás…de az aktivitás folyamatos fenntartása és a rajongó szerzés már az. A SodaStream folyamatosan megújuló termékeivel és hasznos, az egészség megőrzésre irányuló tartalmaival érdekes információkat nyújt a jelenleg 14 ezres bázis számára. A hatást azonban cselekvésre ösztönző posztokkal és havi nyereményjátékokkal tovább tudtuk fokozni. A leginkább fiatal családanyákból és tudatos életvitelt folytató felhasználókból álló rajongói kör örömmel veti bele magát a legegyszerűbb játékos feladatokba is. Promócióinkat fizetett hirdetésekkel támogatjuk, így egy-egy bejegyzés akár 40.000 Facebook tag számára is láthatóvá válik. Hosszú távú célunk az, hogy egyre nagyobb célközönség számára juttassuk el az egészséges folyadékpótlás egyik legpezsgőbb alternatíváját, a SodaStream-et.
adatbázis marketing
A közösségi oldal pörgős élete kiváló lehetőséget nyújt a márka népszerűsítésére, azonban egy szintet lépnünk kellett. A konverziós útvonalak egyik meghatározó része lett az adatbázis marketing, amelynek keretén belül 26.000 felhasználó szerez még részletesebb információt a SodaStream világáról. A hírlevelekben nem csak az aktuális promóciókra és újdonságokra hívjuk fel a célközönség figyelmét, hanem a szemléletmódjukat is formáljuk. Ezen belül nem csak az egészséges életvitelre hívjuk fel a figyelmet, hanem a környezetvédelemre is, hiszen a SodaStream BPA mentes palackjai nagy szerepet játszanak a PET palackok használatának mérséklésében.
Így a SodaStream az egészségtudatos életmód mellett, egy olyan globális problémát is felkarolt, mint a környezetvédelem. Unalmasnak hangzik? Mi még ebbe is pezsgést tudtunk vinni